Google+ Γαλακτοκομικά Καρυάς - Μαυρόγιαννης Θεοδόσιος: Σεπτεμβρίου 2014

Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

Εξαγωγές: Οι δέκα καλύτερες Ελληνικές εταιρίες για το 2014

Υπάρχουν επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που μερικές φορές δεν είναι και τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό, αλλά έχουν να δείξουν εξαιρετικό έργο και επιδόσεις στις εξαγωγές.

Ένα είναι το απόλυτο όπλο κατά της ελληνικής «μιζέριας» και του εγχώριου εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος: η εξωστρέφεια. Το «μυστικό» αυτό ανακάλυψαν δέκα εταιρείες που παρουσιάζει το «Κ», οι οποίες ως επί το πλείστον δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά έχουν καταστήσει τα ελληνικά προϊόντα περιζήτητα σε όλο τον κόσμο.

Με τον τρόπο αυτό, πέτυχαν να αντιπαρέλθουν οι εν λόγω εξαγωγείς το τσουνάμι της ελληνικής κρίσης, που στο πέρασμά του ταρακούνησε, εάν δεν συμπαρέσυρε, ακόμα και άλλοτε κραταιές ιστορικές επιχειρήσεις. Ελαιόλαδομέλικατεψυγμένα φρούτακρασί,φέτασοκολάτα και... σανδάλια αποτελούν ορισμένα μόνο από τα ελληνικά προϊόντα που απαρτίζουν τη μεγάλη των ελληνικών εξαγωγών λίστα.


Το «μυστικό» της Frozita


Για το ευρύ κοινό η επωνυμία Frozita ίσως να μην αποκαλύπτει πολλά. Ωστόσο, τα κατεψυγμένα φρούτα (βερίκοκοκεράσιροδάκινο) και τα ασηπτικά προϊόντα (πρώτη ύλη για τις βιομηχανίες χυμών και παιδικών τροφών) της εταιρείας διανέμονται σε όλο τον κόσμο.

Το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει 30 προορισμούς, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία, η Ιαπωνία, το Ντουμπάι και πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Το «μυστικό» της Frozita βρίσκεται στην τεχνολογία ταχείας κατάψυξης IQF (Individually Quick Frozen), που αποτρέπει τον σχηματισμό μεγάλων κομματιών πάγου στην επιφάνεια του φρούτου. Με τον τρόπο αυτό, το κα-τεψυγμένο έχει χαρακτηριστικά του νωπού φρούτου, διατηρώντας τη διατροφική αξία του.

Η επιτυχία της Frozita δεν είναι τυχαία, καθώς το τιμόνι της εταιρείας κατέχουν οι γιοι του Αναστάσιου Κωνσταντινίδη, που αποτελεί τον «πατέρα» των κατεψυγμένων φρούτων στην Ελλάδα.

Ελληνικό φάρμακο σε νέες αγορές για την Demo

Τα φάρμακα δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τη λίστα των ελληνικών προϊόντων που εξάγονται. Όλα ξεκίνησαν το 1964, όταν ο Σταύρος Δέμος άνοιξε ένα φαρμακείο από το οποίο... μεταπήδησε πολύ γρήγορα στον χώρο της παραγωγής, ιδρύοντας την Demo, η οποία εξελίσσεται σε μια από τις μεγαλύτερες εγχώριες εξαγωγικές φαρμακοβιομηχανίες. Δίνει το «παρών» σε 51 χώρες, ενώ το 201 3 εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 22% κατά την τελευταία οκταετία. Η φαρμακοβιομηχανία εξάγει σχεδόν το 80% του συνόλου της παραγωγής, στην οποία ανήκουν φάρμακα που διανέμονται εδώ και δύο χρόνια σε χώρες της Ευρώπης, αλλά δεν έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της 800 άδειες για πωλήσεις φαρμάκων σε όλο τον κόσμο και τώρα ετοιμάζεται να μπει στις αγορές της Βραζιλίας, του Μεξικού και του Καναδά.

Από τη Σαντορίνη και τη Νεμέα σε όλο τον κόσμο


Πρόκειται για την εταιρεία που πασχίζει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, εξάγοντας τουλάχιστον το 60% της παραγωγής της. Για την ακρίβεια, οι επικεφαλής της Γαία Οινοποιητική. Παντελής Καράτσαλος και Γιάννης Παρασκευόπουλος, καταφέρνουν να διαθέτουν στα καλύτερα εστιατόρια της Αμερικής, της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας τον ελληνικό οίνο σε τιμές που κυμαίνονται από 18 έως 23 δολάρια. Ο θαλασσίτης, το Ασύρτικο και το Αγιωργίτικο είναι τα brands που κυριαρχούν στο εξωτερικό, με τη Γαία να έχει λάβει τη διάκριση Regional Trophies και χρυσό μετάλλιο στα Decanter World Wine Awards. Η εταιρεία φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια βίου και διαθέτει δύο οινοποιεία, στη Νεμέα και τη Σαντορίνη, ενώ τα προϊόντα της κατευθύνονται στις αγορές της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης, της Αυστραλίας, τηςΡωσίας, της Βραζιλίας, της Κίνας, της Ταϊλάνδης, των ΗΠΑ και του Καναδά.

Μπαλσάμικο α λα ελληνικά


Η ιδρυθείσα το έτος:  1939 Παπαδημητρίου Χ. Κ. ΑΒΕΤ υπήρξε η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε βαλσαμικό ξίδι στην Ελλάδα και αποτελεί σήμερα έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς, με το 75% του κύκλου εργασιών της να προέρχεται από το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, το βαλσαμικό, η μεσογειακή μουστάρδα, η κορινθιακή σταφίδα και άλλα προϊόντα που παρασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Θουρία Μεσσηνίας εντοπίζονται σε 29 χώρες, μεταξύ των οποίων η Αυστραλία (όπου το βαλσαμικό είναι το τρίτο σε πωλήσεις), η Ιαπωνία, ο Καναδάς και η Νότια Αφρική.

Η εταιρεία, της οποίας το βαλσαμικό είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασε τζίρο 10,1 εκατ. ευρώ, από 4,6 εκατ. ευρώ το 2006, με την αξία των πωλήσεων να υπολογίζεται άνω των 7 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σήμερα, η διοίκηση της εταιρείας έχει περάσει στην τρίτη γενιά της οικογένειας, με βασικό «εκπρόσωπο» τον Χρήστο Παπαδημητρίου, τον γιο του Κώστα, που ανέλαβε το 1970 τα ηνία της επιχείρησης.

Σβήνει τη δίψα των Κινέζων η Frutop


Ο τετράγλωσσος δικτυακός τόπος της Frutop φανερώνει τον εξωστρεφή χαρακτήρα της ιδρυθείσας το 1973 βιομηχανίας παραγωγής πλαστικών φιαλών και συσκευασιών, που ξεκίνησε το 2008 την παραγωγή αναψυκτικών Frutop. Ύστερα από μία πενταετία, τα ανθρακούχα αναψυκτικά Frutop έχουν κατακτήσει τις ξένες αγορές, όπως αυτήν της Κίνας, προς την οποία τα τελευταία χρόνια η εταιρεία τριπλασίασε τις εξαγωγές της. «Η Κίνα, με το μέγεθός της, είναι μια από τις πρώτες επιλογές», είχε αναφέρει πριν από περίπου ενάμιση χρόνο στο BBC η Εύη Μορφονίδη, υπεύθυνη εξαγωγών της εταιρείας. Στην γκάμα των προϊόντων Frutop ανήκουν, μεταξύ άλλων, η πορτοκαλάδα, η λεμονάδα, η βυσσινάδα, ηcola, η σόδα και η γκαζόζα.

This is Sparta Gold


Με το στρατηγείο της, τις εγκαταστάσεις τυποποίησης, να βρίσκονται στο Καλαμάκι Κορινθίας, η εταιρεία τροφοδοτεί με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο την Αμερική, τηνΙαπωνία, τη Βραζιλία, τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Κύπρο, την Αυστρία, την Τσεχία, την Πολωνία, την Αίγυπτο, τη Ν. Αφρική, τον Λίβανο και τη Συρία. Επίσης, στην Κίνα, που αποτελεί την πλέον ελκυστική αγορά παγκοσμίου, η εταιρεία διαθέτει γραφείο. Η Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια ιδρύθηκε το 2000 και είναι θυγατρική της Μύλοι Σόγιας, με το No 1 brand της να είναι το Sparta Gold, που διανέμεται σε περισσότερες από 12 χώρες και έχει βραβευθεί με ένα αστέρι από το Superior Taste Award 2006 και με ένα αστέρι από το International Taste & Quality Institute (iTQi).




Σανδάλια από τον τόπο σου


Πρόκειται για το συνώνυμο του εξάγει. Η Ancient Greek Sandals της Χριστίνας Μαρτίνη και του Νικόλα Μινόγλου ιδρύθηκε το 2011, διαθέτει το 99% της παραγωγής της εκτός Ελλάδας και μέσα σε μόλις τρία χρόνια έχει καταφέρει να αποτελέσει ένα από τα αγαπημένα είδη υπόδησης του διεθνούς jet set, όπως της Madonna, της Rihanna ή της Sarah Jessica Parker.

Τα σανδάλια, που κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ελλάδα και εξάγονται σε περισσότερες από 40 χώρες, έχουν «φιλοξενηθεί» στις σελίδες περιοδικών όπως το «Elle», το «Vogue» και το «Harper’s», με το ύψος των πωλήσεων να εκτιμάται ότι αυξάνεται 50% κάθε χρόνο.

Το «μυστικό» της γρήγορης διείσδυσης στην αγορά των rich and famous υπήρξε, καταρχήν, η ίδρυση γραφείου στο Λονδίνο και η ένταξη του προϊόντος στον διεθνή όμιλο λιανικής net-a-porter, ενώ σήμερα η μακρά λίστα των σημείων πώλησης περιλαμβάνει τα Colette και Bon Marche στο Παρίσι και το Saks στη 5th Avenue της Νέας Υόρκης.

Μέλι με τζίρο 20 εκατομμύρια  ευρώ


Με το μέλι Αττική και τα περισσότερα από δέκα προϊόντα της έχουν... κολλήσει περισσότερες από 35 χώρες του κόσμου σε Ευρωπαϊκή ΈνωσηΗνωμένες Πολιτείες,ΚαναδάΜέση Ανατολή και Ιαπωνία, με τα προϊόντα της να βρίσκονται σε περίοπτη θέση στις προθήκες των πολυκαστημάτων Harrod’sFortnum & Mason και Zabar’s.

Μάλιστα, το 2013 τα προϊόντα της εταιρείας (μέλι Φίνο, μέλι Αττική Ελάτης, μέλι Αττική κ.ά.) διακρίθηκαν στα βραβεία Great Taste Awards 2013 της Μεγάλης Βρετανίας. Η Μέλι Attiki είναι από τις παλαιότερες ελληνικές εταιρείες: Το 1896 ο πατέρας των ιδρυτών, Γεώργιος Πίττας, ως επικεφαλής της «Εδωδίμων Αποικιακών», διαφήμισε το «χρυσάφι του Υμηττού», ενώ το 1928 ο Αλέξανδρος Πίττας (ο τρίτος από οκτώ αδέλφια) ίδρυσε στην οδό Σωκράτους κατάστημα εμπορίας και συσκευασίας μελιού. Σήμερα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις, με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Φέτα ετών... 94



Η ετών... 94 λαρισινή φέτα της Χώτος ABEE βρίσκεται στα ράφια των μεγαλύτερων καταστημάτων delicatessen και σούπερ-μάρκετ στο εξωτερικό, με το τυρί Hotos να έχει διακριθεί με το «χρυσό βραβείο ποιότητας» London Golden World Quality Prize. Πέραν της βρετανικής αλυσίδας Bradbury’s, η φέτα Χώτος εξάγεται από τη Φαλάνη της Λάρισας, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Χώτος, σε μεγάλους παίκτες του retail σε Αμερική,ΓερμανίαΕλβετία και Γαλλία. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (2012), η Χώτος Α.Ε. εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 14,6 εκατ. ευρώ, έχοντας ευνοηθεί -όπως και το σύνολο των παικτών του συγκεκριμένου κλάδου- από την κατοχύρωση ΠΟΠ (προϊόν ονομασίας προέλευσης) για τη φέτα σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Καναδά. Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία παράγει, εκτός από φέταμανούριμυζήθραανθότυροπρόβειο γιαούρτι και βούτυρο.

Δεκαπλασίασε τις εξαγωγές η Oscar


Η Oscar αποτελεί τη δεύτερη, πίσω από την ΙΟΝ, μεγαλύτερη ελληνικών συμφερόντων σοκολατοποιία, με σαφή εξωστρεφή προσανατολισμό. Τα εξαγωγικά κατορθώματά της παραμένουν, μάλλον, άγνωστα στο ευρύ κοινό, κάτι που αποδίδεται στο χαμηλών τόνων προφίλ της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε το 1932 στην Κωνσταντινούπολη, μεταφέρθηκε το 1970 στην Αθήνα και σήμερα τα προϊόντα της εντοπίζονται σε 29 χώρες, μεταξύ αυτών σεΕυρώπηΗΠΑΙαπωνίαΣκανδιναβίαΜέση ΑνατολήΓαλλίαΚορέαΤαϊβάν και Κίνα. Ωστόσο, η ρευστότητα της εταιρείας, όπως έχει αναφέρει ο υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού της σοκολατοποιίας, Δημήτρης Μυστιλίογλου, κατά την κορύφωση της κρίσης στην Ελλάδα κινδύνεψε να εξαντληθεί, λόγω του περιορισμού του τραπεζικού δανεισμού. Όμως, ο συνεχής προσανατολισμός προς τις εξαγωγές έσωσε την επιχείρηση, που κατά τα τελευταία χρόνια δεκαπλασίασε την αξία των εξαγωγών της, φτάνοντας τα 8 εκατ. ευρώ σε επίπεδο πωλήσεων.


* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 6ης Ιουνίου


Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα...

Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Έρχεται νέο σήμα, το «ορεινό αγροτικό προϊόν»

     Ο αγροδιατροφικός τομέας στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντικός, καθώς οι εξαγωγές τα τελευταία χρόνια έχουν διπλασιαστεί, με τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα, που διαθέτουν τη σχετική σήμανση ποιότητας με γεωγραφική ένδειξη να κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον πίνακα εξαγωγών.           Τα ποιοτικά πιστοποιημένα, παραδοσιακά προϊόντα πρέπει να αποτελέσουν τη βαριά βιομηχανία της περιοχής μας. Μπορεί στην παρούσα φάση τα πιστοποιημένα προϊόντα να μην είναι ο βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει την τελική απόφαση του καταναλωτή, αλλά σιγά σιγά ολοένα και περισσότεροι αναζητούν στα ράφια την ένδειξη που παρέχει πληροφορίες για την... καταγωγή του προϊόντος.
 
   Βασικά όμως βοηθά στον τομέα των εξαγωγών, αφού ένα σήμα πιστοποίησης ή γεωγραφικής ένδειξης αποτελεί διαβατήριο για την είσοδο του ελληνικού προϊόντος στις ξένες αγορές. Εφόσον τιμή και ποιότητα είναι στο επιθυμητό επίπεδο, τότε το προϊόν γίνεται ανάρπαστο. Στην αγορά του εξωτερικού. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η φέτα που είναι ένας από τους μεγαλύτερους πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό.
     Έτσι μόνο ικανοποίηση σκορπά κυρίως στην επαρχία μας, για τα διάφορα τυροκομικά προϊόντα μας, η είδηση ότι δημοσιεύτηκε ο Κανονισμός της Ε.Ε. στις 19 Ιουνίου, για την καθιέρωση του σήματος «ορεινά προϊόντα», προκειμένου τα προϊόντα αυτά να αποκτήσουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην αγορά.                    
Απομένει βέβαια και η εναρμόνιση του Κανονισμού στο εθνικό δίκαιο για να υλοποιηθεί το νέο σήμα, εξέλιξη τυπική σύμφωνα με ανθρώπους του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Το ΥΠΑΑΤ, το οποίο στη συνέχεια θα πρέπει να ορίσει τους επιμέρους παράγοντες, με βάση τους οποίους ένα προϊόν θα διαθέτει το σήμα «ορεινό προϊόν».
Μπορεί μέχρι τώρα να υπάρχουν τα σήματα ΠΟΠ και τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης, ωστόσο αυτά δεν κατοχυρώνουν μια γκάμα τυροκομικών προϊόντων, όπως το κατσικίσιο γάλα και τυρί, κεφαλοτύρι, κ.ά. Έτσι ένα ακόμη σήμα ενσωματώνεται στην αγορά του πρωτογενούς τομέα. Πόσο θα επηρεάσει την προώθηση των προιόντων; Ο χρόνος θα δείξει…
Όπως είναι γνωστό η Ευρωπαϊκή Ένωση θα καθιερώσει με τη νέα ΚΑΠ, τρία νέα σήματα για την ποιότητα των αγροτικών προϊόντων, τα «παραδοσιακά», «ορεινά» και τα «νησιωτικά», με στόχο να αυξήσει σημαντικά την υπεραξία τους στις ξένες αγορές, ενώ η κατάταξη ενός προϊόντος σε κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες θα γίνεται με ιστορικά, λαογραφικά και άλλα κριτήρια, τα οποία πρόκειται να καθοριστούν μέσα στους επόμενους μήνες, προκειμένου το μέτρο να τεθεί σε ισχύ από το 2015, με την έναρξη εφαρμογής της νέας ΚΑΠ.

Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ


  Αναλυτικότερα ο επίμαχος Κανονισμός 665\2014 επιτρέπει την εφαρμογή της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής» για προϊόντα που παράγονται από ζώα σε ορεινές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 31 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1151/2012, και τα οποία μεταποιούνται στις εν λόγω περιοχές. Επιτρέπει την εφαρμογή της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής» για προϊόντα προερχόμενα από ζώα που έχουν εκτραφεί επί τουλάχιστον τα τελευταία δύο τρίτα της ζωής τους στις ανωτέρω ορεινές περιοχές, εφόσον η μεταποίηση των προϊόντων αυτών πραγματοποιείται στις εν λόγω περιοχές. Κατά παρέκκλιση από την παράγραφο 2, επιτρέπεται η εφαρμογή της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής» για προϊόντα που προέρχονται από εποχιακώς μετακινούμενα ζώα τα οποία έχουν τραφεί επί τουλάχιστον το ένα τέταρτο της ζωής τους με βόσκηση σε βοσκοτόπους ορεινών περιοχών στο πλαίσιο της εποχιακής μετακίνησης. Προκειμένου να αποτραπεί η παραπλάνηση των καταναλωτών, πρέπει να αποσαφηνιστεί η χρήση της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής» για προϊόντα ζωικής προέλευσης.
Για τα προϊόντα που προέρχονται από ζώα, όπως το γάλα και τα αυγά, η παραγωγή θα πρέπει να πραγματοποιείται σε ορεινές περιοχές. Για τα προϊόντα που παρασκευάζονται από ζώα, όπως το κρέας, τα ζώα θα πρέπει να έχουν εκτραφεί σε ορεινές περιοχές. Δεδομένου ότι οι γεωργοί συχνά αγοράζουν νεαρά ζώα, τα ζώα αυτά θα πρέπει να έχουν διανύσει τουλάχιστον τα τελευταία δύο τρίτα της ζωής τους σε ορεινές περιοχές.
Και σε άλλους τομείς
Επίσης ο Κανονισμός εκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως:
Ζωοτροφές (άρθρο 2): Προβλέπεται ότι οι ζωοτροφές και οι πρώτες ύλες για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν τον όρο «προϊόν ορεινής παραγωγής» θα πρέπει να προέρχονται «κυρίως από ορεινές περιοχές» και στην περίπτωση των μεταποιημένων προϊόντων, αυτές «πρέπει να παράγονται σε ορεινές περιοχές». Συγκεκριμένα, οι ζωοτροφές, που θα πρέπει να προέρχονται από ορεινές περιοχές, θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% του ετήσιου σιτηρέσιου των ζώων. Το μερίδιο αυτό ορίζεται στο 60% για μηρυκαστικά και στο 25% στην περίπτωση των χοίρων.
Προϊόντα μελισσοκομίας (άρθρο 3): Επιτρέπεται η εφαρμογή της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής» για τα προϊόντα μελισσοκομίας εφόσον οι μέλισσες έχουν συλλέξει το νέκταρ και τη γύρη μόνο σε ορεινές περιοχές.
Προϊόντα φυτικής προέλευσης (άρθρο 4): Όσον αφορά τα προϊόντα φυτικής προέλευσης, επιτρέπεται η εφαρμογή της ένδειξης «προϊόν ορεινής παραγωγής», μόνον εφόσον τα φυτά έχουν καλλιεργηθεί σε ορεινές περιοχές.
Ο νέος κανονισμός ορίζει ακόμα ότι επιτρέπεται να εκτελούνται οι ακόλουθες εργασίες μεταποίησης εκτός ορεινών περιοχών (άρθρο 6), εφόσον η απόσταση από την ορεινή περιοχή δεν υπερβαίνει τα 30 χιλιόμετρα: (α) Εργασίες μεταποίησης για την παραγωγή γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων σε μεταποιητικές εγκαταστάσεις οι οποίες υφίστανται στις 3 Ιανουαρίου 2013, (β) σφαγή των ζώων, τεμαχισμός των σφαγίων και αφαίρεση των οστών και (γ) έκθλιψη ελαιολάδου.
Ικανοποιημένος από τη δημοσίευση του Κανονισμού ο περιφερειακός σύμβουλος Αθανάσιος Παιδής κάνει λόγο για «μια σημαντική απόφαση, αφού πιστοποιημένα ποιοτικά τρόφιμα σημαίνει παράδοση και φύση. Είναι το μέλλον μας. Μάλιστα στο περιφερειακό συμβούλιο καινοτομίας και πάνω στην έξυπνη εξειδίκευση έγινε μια εξαιρετική δουλειά σε συνεργασία με πάρα πολλούς φορείς, στην οποία προέκυψαν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για τον αγροδιατροφικό τομέα, τα οποία θα παρουσιαστούν στο ευρύ κοινό πολύ σύντομα. Όσον αφορά στο νέο σήμα «ορεινών προϊόντων» που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό έρχεται να προσδώσει μεγαλύτερη υπεράξια στα προϊόντα μας και ιδιαίτερα στα προϊόντα της κτηνοτροφίας, αφού βασικό ρόλο παίζουν οι ζωοτροφές, οι οποίες κατά 50% πρέπει να προέρχονται από την περιοχή. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι πιο εύκολη και όχι τόσο χρονοβόρα η υιοθέτηση αυτού του νέου σήματος. Η σήμανση "Ορεινά προϊόντα" θα δώσει μια επιπλέον ώθηση στους γεωργούς ορεινών περιοχών - για παράδειγμα στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων και όχι μόνο - αλλά και θα βοηθήσει, επίσης, να ενημερώνονται οι καταναλωτές σχετικά με την προστιθέμενη αξία των προϊόντων αυτών».
ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «Ο ΒΟΣΚΟΣ»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των κτηνοτροφών της Ελασσόνας Τάσος Αντωνίου, σχολιάζοντας την δημοσίευση του Κανονισμού εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη, αφού τα υπάρχοντα σήματα (ΠΟΠ, ΠΓΕ κ.λπ.) δεν τους καλύπτουν, είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το σήμα «ορεινό προιόν» θα χορηγείται με πιο απλές διαδικασίες. Επίσης οι ζωοτροφές που χρησιμοποιούμε είναι από την περιοχή μας, ενώ πολύ θετικό είναι και το γεγονός ότι η μεταποίηση θα πρέπει να γίνεται σε κοντινή απόσταση από την παραγωγή της α΄ύλης και όχι γενικά και αόριστα.
Γ. Ρούστας

Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα...

Τα τυριά με χαμηλότερα λιπαρά...που αξίζουν πολλά..!

Τα τυριά χαμηλών λιπαρών αποτελούν για πολλούς ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθειά τους να χάσουν βάρους ή μια πιο υγιεινή επιλογή τυριών, καθώς η χαμηλότερη περιεκτικότητά τους σε λιπαρά και ιδιαιτέρως κορεσμένα, συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης και την καλή υγεία της καρδιάς.

Τα εκ παραγωγής χαμηλών λιπαρών τυριά περιέχουν λιγότερα ολικά και κορεσμένα λιπαρά, χαμηλότερη χοληστερόλη και λιγότερες θερμίδες . Σε σχέση με το ασβέστιο που περιέχουν δεν υστερούν σε τίποτα από τα αντίστοιχα κανονικών λιπαρών .
Πιο συγκεκριμένα, κάποια από τα τυριά με χαμηλά λιπαρά είναι τα εξής:

Μυζήθρα

Από αιγοπρόβειο τυρόγαλα με προσθήκη αγελαδινού ή γίδινου γάλακτος, 4% – 10% λιπαρά. Ουδέτερη γεύση, εύθρυπτη υφή. Για το πρωινό, με ψωμί ολικής άλεσης και μέλι, για σαλάτες. Επίσης, σε γεμίσεις με άλλα τυριά ή γιαούρτι και σε γλυκά.

Ανθότυρο

Από αιγοπρόβειο ή και αγελαδινό τυρόγαλα, 10 έως 18% λιπαρά ανάλογα με τον παραγωγό. Μαλακό, έντονα γαλακτώδες, με ήπια ή γλυκιά γεύση. Δοκιμάστε το σε τυρογλυκά, τυρόπιτες, μακαρόνια, σαλάτες και ομελέτες. Τα λευκά τυριά άλμης για να είναι χαμηλότερων λιπαρών, είναι ως επί το πλείστον αιγοπρόβεια. Ενώ η φέτα, δηλαδή, φτάνει τα 25% – 30% λιπαρά, τα τυριά αυτής της κατηγορίας έχουν περίπου 18% λιπαρά.



Κατσικίσιο τυρί

Από 100% φρέσκο γίδινο γάλα. 16% – 18% λιπαρά. Μοιάζει σαν να έχει όλα τα λιπαρά του. Είναι ελαφρώς αλμυρό. Σαν καλή βαρελίσια φέτα. Δοκιμάστε το με λαδερά, με μακαρονάδες και σε σαλάτες.

άρθρο από:







Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα...