Google+ Γαλακτοκομικά Καρυάς - Μαυρόγιαννης Θεοδόσιος: Διατροφή & τυρί(ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ)

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Διατροφή & τυρί(ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ)

Η Ελλάδα είναι χώρα με πολύ μεγάλη ιστορία αλλά και παραδόσεις που χάνονται στα βάθη των αιώνων. Μερικές απ’ αυτές αναφέρονται στο γάλα και στα προϊόντα του. Για παράδειγμα για τους αρχαίους έλληνες το γάλα εθεωρείτο ιερή τροφή γιατί ο Δίας, ο αρχηγός των θεών του Ολύμπου, ανατράφηκε με το γάλα της νύμφης Αμάλθεια, ενώ σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία η τέχνη της τυροκομίας δόθηκε δώρο στους κοινούς θνητούς από τους θεούς του Ολύμπου.

  -ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΤΥΡΙ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Π.Ο.Π. (ΠΡΟΣΤΑΤΥΕΟΜΕΝΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ)
Να παράγεται και να ωριμάζει μέσα σε μια απόλυτα προκαθορισμένη γεωγραφική περιοχή, τα δε ζώα να προέρχονται από συγκεκριμένες φυλές, να ζουν, να βόσκουν και να αρμέγονται μέσα στην ίδια περιοχή. Να μη γίνεται χρήση χημικών ουσιών για την παρασκευή, ωρίμανση και χρωματισμό του τυριού. Να παρασκευάζεται με παραδοσιακό τρόπο. 


  -ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΥΡΙΩΝ
Τα σκληρά κίτρινα τυριά, όπως η παρμεζάνα, διατηρούνται καλύτερα τυλιγμένα σε διάφανη μεμβράνη μιας και δεν οξειδώνονται από την επαφή με τον αέρα - όπως θα συνέβαινε αν τα βάζαμε σε τάπερ. Ιδανικά πρέπει να αλλάζουμε την πλαστική μεμβράνη κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το τυρί. Ωστόσο μιας και αυτό είναι χρονοβόρο αλλά και κοστοβόρo, μπορούμε να τα αλλάζουμε 1-2 φορές την εβδομάδα. Μην ξεχάσετε λοιπόν την επόμενη φορά πριν τα βάλετε στο ψυγείο, να τα «περιποιηθείτε» τυλίγοντάς τα στο σελοφάν. Έτσι, θα τα απολαμβάνετε με ατόφια τη γεύση τους για περισσότερο διάστημα. 

  -ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΩΣΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΤΥΡΙΩΝ
Για την κοπή του κάθε τυριού πρέπει να υπάρχουν τα κατάλληλα μαχαίρια τα οποία μπορείτε να προμηθευτείτε από καταστήματα οικιακών ειδών. Τα ειδικά αυτά μαχαίρια διευκολύνουν πολύ το σερβίρισμα των μικρών κομματιών τυριού.Τα σχήματα των τυριών που μπορείτε να κόψετε είναι : φέτες, τρίγωνα και κύβοι. Υπάρχουν διαφεορετικά μαχαίρια για τα μαλακά και τα σκληρά τυριά.

 -ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΓΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΥΡΙ
Οι ειδικοί του τυριού λένε ότι το τυρί πρέπει να τρώγεται ωμό. Σα συνοδευτικό στο τραπέζι μας, στο πρωινό μας, στις σαλάτες. Υπάρχουν όμως και μερικά τυριά που είναι επίσης καλά όταν ψηθούν. Για παράδειγμα το regato, το κεφαλοτύρι, το χαλούμι ή η φορμαέλα. Άλλα πάλι τυριά μπορείτε να τα μαγειρέψετε μαζί με άλλα προϊόντα, μέσα σε σάλτσες, με κρέας, σε διάφορες πίτες ή ακόμη και σε γλυκά. Θα πρέπει όμως να θυμάστε, ότι από τυρί σε τυρί, διαφέρει η σκληρότητα, η γεύση, η υφή, η περιεκτικότητα σε αλάτι κι έτσι χρειάζεται προσοχή στην επιλογή του όταν πρόκειται να το χρησιμοποιήσετε στο μαγείρεμα.  

-ΠΟΙΑ Η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΤΥΡΙΩΝ
Το τυρί προέρχεται από το γάλα. Περιέχει πρωτεϊνες , λίπος, βιταμίνες A,B,C,D,E,K, νερό, άλατα και ιχνοστοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα τυριά μαζί με τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει απαραίτητα να καταναλώνονται 2 - 3 φορές ημερησίως λόγω της διατροφικής τους αξίας.
                            -ΤΙ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΛΑΜΒΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 
  Οι βιταμίνες που λαμβάνουμε από τα τυροκομικά προϊόντα είναι :
      ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α :  Είναι απαραίτητη για την καλή όραση , βοηθά την άμυνα του οργανισμού
τα οστά, τα μαλλιά, τα δόντια και τα ούλα.
      ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β2 : Το σώμα χρειάζεται την βιταμίνη Β2 , για να μπορεσει να μετατρέψει την
 πρωτεϊνη, το λίπος και τους υδατάνθρακες των τροφίμων σε γλυκόζη, έτσι ώστε τα
 κύτταρα να μπορούν να την χρησιμοποιήσουν για ενέργεια.
 Διαδραματίζει επίσης ένα σημαντικό ρόλο στην προστασία των αντιοξειδωτικών.
 Είναι αναγκαία για την διατήρηση της καλής κατάστασης των οφθαλμών.
   Τέλος , κρατά το δέρμα και τα μαλλιά υγιή.
       ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12 : Βοηθάει την νεανική ανάπτυξη και διατηρεί υγιές το νευρικό σύστημα.
 Βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωση , τη μνήμη και την ισορροπία.
       ΒΙΤΑΜΙΝΗ C : Προάγει το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνοντας την αντίσταση του σώματος
στις μολύνσεις, όπως το κρύο και τη γρίπη το χειμώνα. Είναι επίσης ένα αντιοξειδωτικο που
 εκτελεί ποικίλους ρόλους στο σώμα.Βοηθά στην υγεία των ούλων και των δοντιών, στην
 επούλωση των τραυμάτων, στην διέγερση του μηχανισμού παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων,
 στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές και στον σχηματισμό των ερυθρών
 αιμοσφαιρίων του αίματος.
      ΒΙΤΑΜΙΝΗ D : Εξασφαλίζει ισχυρά οστά βοηθώντας την συγκέντρωση του ασβεστίου και
και του μαγνησίου στα κόκκαλα. Είναι επίσης απαραίτητη για την απορρόφηση του
 ασβεστίου από τα τρόφιμα.Προλαμβάνει την ραχίτιδα.
Τέλος σχετίζεται με την καλή λειτουργία των πνευμόνων.
      ΒΙΤΑΜΙΝΗ E : Είναι ένα αντιοξειδωτικό που εξουδετερώνει τις επιβλαβείς ελεύθευρες
ρίζες στο σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν αλλαγές στο DNA των κυττάρων. Η βιταμίνη e είναι πολύ σημαντική και προσφέρει καρδιαγγειακή προστασία.
Επίσης ενισχύει τη χρησιμοποίηση της βιταμίνης Α.
      ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ : Βοηθάει στην πήξη το αίματος. Διαδραματίζει επίσης ένα σημαντικόρόλο στην παραγωγή των πρωτεϊνών που κρατούν υγιή τα δόντια.

 -ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
Τα τυροκομικά προϊόντα είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, που είναι απαραίτητες στην διατροφή του ανθρώπου. Η πρωτεϊνη του τυριού έχει την μεγαλύτερη βιολογική αξία (μετά από αυτή του αβγού) και την ιδιότητα να αλληλοσυμπληρώνεται με τις πρωτεϊνες άλλων βασικών τροφίμων, όπως π.χ. του ψωμιού και να αυξάνει η βιολογική τους αξία. Επίσης λόγω της ωριμάνσεως που υφίσταται το τυρί, η πρωτεϊνη διασπάται σε πεπτίδια μικρού μοριακού βάρους με αποτέλεσμα να γίνεται περισσότερη εύπεπτη και να αφομοιώνεται πλήρως από τον οργανισμό.
   
 -ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΣΒΕΣΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ


 Το ασβέστιο είναι βασικό ιχνοστοιχείο που συμβάλλει στην υγιεινή διατροφή, στην κανονική ανάπτυξη και διατήρηση των οστών, παιδιών και ενηλίκων και έχει τεράστια σημασία ιδιαίτερα στις ηλικίες 11 - 15 ετών, λόγω της σημαντικής αύξησης της οστικής μάζας που παρουσιάζεται σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι το ασβέστιο από το γάλα και τα τυροκομικά προϊόντα απορροφάται καλύτερα από το ασβέστιο από άλλες πηγές.

Related Posts :



Blog Widget by LinkWithin
Δημοσίευση σχολίου